Lite förklaring på vad jag gjort på jobbet !

Jag fick i uppgift av chefen att sätta upp våran interna miljö. Men tvyärr så har jag inte all kompetens som behövdes. Så därför togs en gammal kompis till chefen in som gjorde en sjuktkomplex och tyvärr inte färdigjord miljö.

Det han inte fick och lira var lite regler för brandväggen men annars fungerade de mesta.

1. Sätta upp nya virutella maskiner - KLART!
2. Konfiguera AD, DHCP, DNS - KLART!
3. Konfiguera Mail - KLART!
4. Sätta upp VPN - KLART!
5. Ordna till en Spamfilter och mail scanner - 10% KLART!
6. Göra allt snyggt och prydligt - 0%

Så som ni ser och ni som fattar så är de ganska mycket som gjorts. Jag är tacksam för min kollega Johan som hjälpt mig med att sätta upp detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0