Utekväll

Då skulle man bege sig ut i Stockholm. Det var fan inte igår man gjorde det. Iallafall inte när man gick till en krog/diskotek.
Vi hade blivit uppskrivna på gästlistan på Pilot Stockholm (Sergelsgatan 1). Jag hade druckit upp halva min Innis Gunn innan vi kom fram. Direkt när vi kommer fram så frågar vi en av vakterna för att kolla så vi kommit rätt.
Precis då kommer en person  bakom mig som säger man dricker inte i kön och sa att jag inte kommer in. Denna person är: Sebastian Edevärn (kolla på facebook - Drygare person får man leta efter)
Han var tydligen någon form av ägare eller högsta dörrvakten. Men vi ställer oss och väntar tills jag dricker upp min Innis Gunn och lägger den vid sidan om. Vi ställer oss i kön och kommer fram och de frågar vad vi heter. Direkt då säger den vakten som vi pratade med först att jag drack i kön. Och jag svarade negativt. Jag drack ju inte i kön utan vid sidan/utanför. Vi förklarade att jag ställde ifrån mig drickan innan.
Han kollade legg och var på väg att släppa in oss. Direkt kommer "Herr Sebastian" och säger, HAN kommer inte in.

Vi drog där ifrån och jag var så arg att jag kokade. Jag hade tänkt att jag skulle börja pissa på Sebastian men märkte att en polisbil var i närheten.

Hade jag nu känt de rätt personer och kunnat porta den här Sebastian från sina favoritkrogar i Stockholm hade jag gjort det med största glädje.
Men tyvärr orkar jag inte det nu :D Så tycker istället att folk ska sluta gå på denna krog. Jag är med 100% garanti inte den första han gjort så mot !

Här är verkligen den stora skillnaden på Stockholm och Skövde (t.ex.) Dricker man i kön så kommer direkt en vakt och säger: Gå ur kön eller släng den. Här är i Stockholm är de bara för dryga och så vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0