Klantiga jag :D

Då har man klantat sig, beställde några grejer på nätet i lördags (6/3). Vad det är skall jag nog inte säga, men kan lova de är inte något snuskigt eller annat sånt :P
Fick ett erbjudande, båda produkterna för 20kr. De var då dock trial produkter så. Men ändå.

Märkte efter jag beställt att jag glömt lägga till morbror som C/O annars vet ju inte brevbäraren vart de ska :D Så ringde. Absolut sämsta inspelade "Welcome", message och förklaring på vad man ska trycka för att komma vidare. Kom fram och då ville jag ändra adressen, men de sa att de inte kunde det !??? Så vi avbokade allt istället. Efter det dåliga samtalet började jag kolla runt på dessa produkterna och såg andra som beställt på samma sätt.

Tydligen så fanns det en rad någonstanns i det vanliga, "vilkor" grejen. Där man accepterar att, när man motagit produkten så har man 14 dagar på sig att avsluta sitt medelemskap. Vilket nästan 90% inte gjorde eller hann. Då blev man tvungen att betala en medlemskostnad på ca: 900kr.
En kille han avbokat sitt medlemskap typ sekunden efter han gjort beställningen precis som jag. Han fick ju då självklart inte sin produkt och fick betala 900kr. När han ringde upp så sa dem att de inte fick in någon avslutning i deras system förrän 17 dagar efter.

Detta gjorde mig rädd och jag började kolla vidare. Efter helgen var över så kollade jag på mitt konto på banken och självklart var dom där 20kr dragna från mitt konto trots jag avbokat produkten. Stängde min kort för alla transaktioner. Ringde banken och efter lite prat så kom vi fram till att vi spärrar kortet.

Nu när mitt kort är spärrat så har jag levt på nästan inga pengar alls och de är rätt jobbigt, när man vet att man har en hel del pengar på kontot men inte kan använda dem. Visst hade jag kunnat gått till banken och hämtat ut, men vem orkar det ? :p

Så förhoppningsvis så slipper jag det medlemskapet etc. Har beställt nytt kort så nästa vecka får jag de säkert :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0