Min fjärde hem försvann...och dagen lyser :D

Jag glömde ju skriva det roliga som hände den helgen då kompisarna var här. När vi satt på Belgo på lördagen så var det två par som satt vid bordet bakom oss. Där var de en blondtjej som ja tyckte var bekant men också mycket fin :D
Hela kvällen tittade jag på henne och övervakade läget på bordet. Verkar som att de två paren egentligen var bara ett par, där den blonda var kompis med tjejen. Den andra killen som var där var helt enkelt en date-kille :D
Jag märkte under hela kvällen att hon inte var så vidare intresserad.

Allt slutade med att jag gav mitt telefonnummer på en lapp till servitören som jobbade där. Då jag kände dem väl så fixade han detta! Hon har dock inte än hört av sig. Men vafan kul ändå :D


På tisdagen råkade de vara så att storebror var i stockholm och var tror ni vi drog? Ja du har halvt rätt, vi drog till monks i gamla stan först. Dock drog därifrån efter bara en öl.
Men sen så klart till belgo :D
Första som händer när vi kommer in är att nästan all personal frågor om inte ja ska sätta upp tält o sova utanför belgo !!!
Jag o David har en grym kväll, vi disskuterar lite jobb, ekonomi och annat sköj.


Men över nu till kvällens besvikelse. Jag hade länge sett framemot "Sample Thusedays" på Monks i gamla stan då jag såg att de skulle ha Cuvée Delphine då. Sample thusedays är att de öppnar en 75cl öl flask men du betalar bara för de centiliter du dricker!
Så ringde strax innan 20.30 till monks för o kolla om de fanns någon flaska. Daniel som någon form av chef där sa att jadå de har vi.
Så jag tar mig dit och va får ja se när ja kommer dit? Jo att de inte har någon utan jag får köpa från en vanlig 33cl flask för 8 kronor centilitern.

Om man räknar på det blir det: 264kr för en liten flaska. Dock när ja var där sist för drygt 1 månad sedan kostade samma flaska 225kr...och när jag själv köper in den från bryggeriet kan jag köpa den för ca: 80kr styck.
Så att kortfattat säga, mitt fjärde hem som jag skrev om nedan. Att monks var en del av de, jag kan helt klart säga nu att jag inte sätter min fot där igen. Utan endast på Belgo nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0